Bydgoska Szkoła Psychoterapii EMPIRO przy WSG to całościowe czteroletnie szkolenie, które obejmuje podstawową wiedzę z zakresu psychoterapii psychodynamicznej z elementami aktywnych technik ISTDP.
Naszym celem jest merytoryczne przygotowanie studentów do samodzielnego, profesjonalnego prowadzenia psychoterapii. W procesie kształcenia studenci uzyskują specjalistyczną wiedzę, kompetencje, umiejętności praktyczne potrzebne do pracy psychoterapeutycznej.
Moduły nauczania obejmują również zagadnienia teoretyczne i praktyczne z innych nurtów terapeutycznych, m.in. terapii poznawczo-behawioralnej i terapii systemowej.
Szkolenie w Bydgoskiej Szkole Psychoterapii EMPIRO realizowane będzie przez 4 lata w dwóch równoległych blokach:
Kładziemy nacisk na doświadczenie własne (w tym trening interpersonalny, trening uważności, warsztat pracy z ciałem, praca z genogramem, warsztat pracy z żałobą) oraz umiejętności praktyczne (umiejętność nawiązywania i podtrzymywania relacji terapeutycznej, aktywna praca terapeutyczna skoncentrowana wokół emocjonalnych problemów klienta oraz współpraca z innymi specjalistami z dziedziny zdrowia psychicznego).
Ważnym elementem kształcenia psychoterapeutycznego w Bydgoskiej Szkole Psychoterapii EMPIRO jest superwizja.
Program obejmuje również zagadnienia etyczne w pracy psychoterapeuty.
Przebieg szkolenia w Bydgoskiej Szkole Psychoterapii EMPIRO
Pierwszy rok obejmuje wykłady i seminaria teoretyczne zaznajamiające z podstawowymi zjawiskami w psychoterapii psychodynamicznej. Akcent szkolenia położony jest na umiejętności konsultacyjne i budowanie relacji terapeutycznej stanowiącej podstawę w leczeniu psychodynamicznym. Studenci rozpoczynają kształcenie w obszarze diagnozy psychodynamicznej, a także wykłady i ćwiczenia z historii psychoterapii oraz etyki.
Drugi rok to kształcenie teoretyczne i praktyczne w obszarze krótkoterminowej psychoterapii psychodynamicznej. Oprócz wykładów i seminariów teoretycznych, program obejmuje warsztaty w małych grupach poświęcone indywidualnej krótkoterminowej psychoterapii psychodynamicznej. Studenci kontynuują szkolenie w obszarze diagnozy psychodynamicznej i zdobywają wiedzę z obszaru diagnozy psychiatrycznej.
Po zaliczeniu przewidzianych programem wymaganych zajęć wykładowych, seminaryjnych i warsztatowych dwóch pierwszych lat kształcenia i uzyskaniu pozytywnej opinii Rady Pedagogicznej, student otrzymuje pisemną rekomendację do świadczenia usług psychoterapeutycznych w ramach świadczeń finansowanych przez NFZ.
W trzecim roku studenci pogłębiają wiedzę o psychoterapii psychodynamicznej, doskonalą umiejętności praktyczne potrzebne w pracy klinicznej z pacjentem indywidualnym. Kształcenie koncertuje się wokół pogłębiania umiejętności diagnozowania pacjentów i rekomendowania do terapii długoterminowej, planowania terapii długoterminowej, pracy z mechanizmami obronnymi, z przeniesieniem i przeciwprzeniesieniem. Na tym etapie szkolenia studenci zapoznają się również z innymi rodzajami psychoterapii (grupowej, dzieci i młodzieży, par, osób z problemem uzależnienia). Szczególny nacisk kładziony jest na rozwój różnych technik terapeutycznych w praktyce klinicznej.
Czwarty rok to czas integrowania wiedzy i technik terapeutycznych z zakresu psychoterapii grupowej oraz innych modalności, rozwijania umiejętności praktycznych w trakcie superwizji, inspirowania do poszukiwania nowej wiedzy, nowych sposobów myślenia o naturze ludzkich problemów.
BLOK - aktywne techniki ISTDP
I-IV ROK (na III i IV roku jako zajęcia fakultatywne)
2025 © EMPIRO.WSG.PL